Hvad skal huset hedde?

Ny ejer – nyt navn! Mit nye sommerhjem kan ikke hedde “Lulu’s lysthus”. Det skal have et navn, der siger lidt om den nye ejers humor og præferencer.

Men – hvor jeg altid har vidst, hvad jeg ville kalde eventuelle børn jeg eventuelt måtte få – så er jeg lidt på bar bund med husnavne. Det er jo ikke som med sejlbåde, at det absolut skal være et kvindenavn. Der er frit valg på alle hylder.

Jeg jonglerer lidt navnet Tara i dag:

Tara –  er navnet på Scarlett O’Hara’s barndomshjem, plantagen i Georgia, som Scarlett vender tilbage til under borgerkrigen og genopbygger alene. En film, jeg kan se igen og igen! Fader O’Hara siger til sin datter i Borte med Blæsten:

“Do you mean to tell me, Katie Scarlett O’Hara, that Tara, that land doesn’t mean anything to you? Why, land is the only thing in the world worth workin’ for, worth fightin’ for, worth dyin’ for, because it’s the only thing that lasts.

Tara er også et kvindeligt meditationsaspekt i Tibetansk buddhisme. Grøn Tara symboliserer handlekraft og vitalitet. Hvid Tara symboliserer medfølelse. Og – ikke at forglemme – hun er en kvindelig buddha. Smuk, ikke?

Et lidt for prætentiøst navn, måske? Så er der også min mors forslag: Mariahønen!

Flere navnemuligheder på vej…

Dette indlæg blev udgivet i Indledende øvelser. Bogmærk permalinket.

4 svar til Hvad skal huset hedde?

  1. Lena Brammer siger:

    Hej smukke kvinde
    Du er og vil altid være fantastisk… sådan
    Det er da et super projekt med kolonihave, det kommer du til at råhygge dig, glæder migt til indflytter festen 🙂
    stort kram fra nordjylland

  2. Charlotte Baldur siger:

    Jeg synes da, at “Mariahønen” er et helt fantastisk godt navn! ;o)

  3. Grethe siger:

    FERSKENlunden
    MYREtuen
    SOLpletten
    JOMFRUbedet
    smørKLATTEN
    BLOMMEN
    BLOMSTERbien
    BLOMMEbo!!
    GRUMMEgodt
    FRUGTpaletten
    hÆngekøjen
    HYGGEkrogen
    ÆBLEskroget
    ÆBLEHYtten
    FERSKENhytten
    RIVEjernet
    Græstotten
    RAdiseBEDET
    RØDbedehytten
    KRUsemynten
    JORDbærHAVEN
    SKØNadel(H)us
    FROKOSTiDETgrønne
    sombria BUENA
    Grønspætten!!
    Flagspætten
    SåHAKKEspætten
    LYSThaven
    Maria, lån evt. bogen “Hvad skal kolonihavehuset hedde?”

  4. Tina siger:

    Jeg stemmer for “Tara”. Borte med blæsten er en fantastisk film med en kvinde der kan klare sig selv. Alle piger skulle have lidt at Scarlett i sig.
    Knus
    Tina

Skriv et svar

