DAY 1

Min første dag i eget kolonihavehus var velsignet med det smukkeste oktobersolskin. Og da der er en perfekt solkrog i haven, fik brormand og jeg en kop kaffe med snegl i det fri.

Lumsk husejer-smil

Den lækre kop fulgte med huset

I løbet af dagen kom adskillige naboer forbi og hilste på, og jeg blev tilbudt kaffe, aftensmad, lån af sengetøj og sågar en tandbørste  (hvis jeg besluttede mig til at overnatte) – jeg kommer ikke til at mangle nabohjælp – og det er dejligt at vide.

Dagen blev brugt til at rydde op og ud i indbo. Jeg gemte de få køkkenting, jeg ville beholde, og stablede kassevis af gamle tallerkner, gryder og nips, som skal på genbrugspladsen i morgen.

Det var ikke helt nemt at beslutte om man skulle beholde eller smide ud. Men jeg vil gerne lave helt nyt køkken og starte forfra med egne ting – så der røg rigtig meget ud! Gemte en lille stak blomstrede tallerkner til fremtidig Gaudi-mosaik. Men denne yndige hylde med indhold røg altså ud:

Dette indlæg blev udgivet i The renovation begins.... Bogmærk permalinket.

3 svar til DAY 1

  1. Grethe siger:

    Den fine bornholmske porcelænsrygeovn på amagerhylden har du vel ikke smidt ud? Den minder om vores bornholmertur!!
    Skøn stemning med kaffetår i kolonihaven – i det flotte solskinsvejr – og en “hundekop “til Rasmus. Nu har han sin personlige kop.

  2. Beklager, mama, den rygeovn var ikke VORES rygeovn. Minderne er der ingen, der kan tage fra os 🙂

  3. Charlotte siger:

    Næ, sådan en amagerhylde havde min mormor og morfar også – og jeg tror endda, de også havde den lille figur nederst til venstre, hende der sidder i skrædderstilling el.lign. Hvor hygsomt! ;o)

Skriv et svar

