Krigsbarnet vågner

Der har været stille på bloggen et par uger, men der er bestemt sket rigtig meget i kolonihaven. Jeg har været  på stor-indkøb i Bauhaus, og med hjælp fra mor og bonusfar, lykkes det at få bragt 4 meter lange profilbrædder og nogle vanvittigt tunge gipsplader til huse.

Efter første indhug i opsparingen, 4 ture på genbrugspladsen, og da nedrivningen af gamle skillevægge næsten var overstået, vågnede ‘krigsbarnet’ i mig. “Mon ikke de her gamle brædder/klodser/skruer/hængsler kan genbruges”? Min mor har altid været et fremragende krigsbarns-eksempel. Hun har i den forgangne weekend rømmet kolonihaven for alt spiseligt: De allersidste druer i drivhuset, rub og stub af jordskokker, og nogle sølle rødbeder på størrelse med radiser.

Da sålerne på mine gamle vandrestøvler – der har fulgt mig på tv-optagelser i Afrika, gennem våd jungle i Malaysia og på 800 km’s pilgrimsvandring – besluttede sig til at adskille sig fra resten af støvlen, var krigsbarnet klar med en løsning: En hurtig gang køkkensnor, og støvlerne kan bruges endnu en vinter, mens renoveringen står på!

Dette indlæg blev udgivet i The renovation begins... og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

