Gør-det-selv advancel level…

Fra Emmas designblogg

Jeg kan endnu ikke kalde mig professionel handy-woman – og ej heller professionel blogger. Men jeg må da indrømme – det kunne sørme være lækkert at kvitte sit dagjob og leve af at blogge! Som en af mine egne favoritter, Emmas.

Jeg kunne sagtens forestille mig Silvan og Bauhaus stille op som sponsorer til min kolonihaveblog? Jeg har trods alt været på Silvans el-kursus for kvinder og købt alle mine profilbrædder i Bauhaus og værktøj i Jem og Fix. Eller hvad med et boligprogram til tv? Så kunne jeg få nogle DR-eksperthåndværkere til at give en hånd med. Måske med Mikael Bertelsen som vært, der interviewer kolonihavebeboere hen over hækken?

Fik i dag en invitation til Silvans Gør-det-selv kursus , og kan konstatere, at jeg er klar til et advanced level kursus – jeg er langt forbi at montere stikpropper og hænge lamper og hylder op. Men jeg kan klart anbefale deres kurser til at overvinde begynderfrygten ved at gå løs på sine vægge med en slagboremaskine. Og så er der jo også YouTube, som lærte mig at hækle. Har fundet nogle ‘gode do’s and don’ts’  i programmet…Canada’s worst handyman, hvor’ the handyman rehabilitation center’ forsøger at rette op på dårlige vaner.

Et lille udsnit af mit arsenal af værktøj

Jeg kunne godt bruge et “sæt-dine-gipsvægge-korrekt-op” kursus. Det viser sig, at det arbejde min bror og jeg lavede i sidste weekend var noget sjusk – så i den kommende weekend skal jeg måske pille ned og redde hvad reddes kan for at lave den korrekte opsætning…Men det hører jo med når man er selvlært…

Dette indlæg blev udgivet i Indretning, The renovation begins... og tagget . Bogmærk permalinket.

4 svar til Gør-det-selv advancel level…

  1. Grethe siger:

    Hej Maria – du kan sagtens redde gipsvæggen med noget mere spartelmasse. – Der er ikke en kat, der kan se det – efter som der ikke kommer strejflys på væggen! (Har jeg ladet mig fortælle)

  2. Jamen det gik fint. Jeg fik skubbet lidt til plader og vendt den, der vendte forkert, så nu ser det meget bedre ud. Så er det kun et hjørne, hvor der er lidt stort mellemrum. Men jeg kan evt. sætte en hjørneliste op 🙂

  3. Line siger:

    Jeg vil også foreslå Nicolaj Koppel som vært – meget gerne sammen med Mikael Bertelsen. Så er dit kvindelige publikum sikret 🙂

    Er i øvrigt behørigt imponeret over din blog og ikke mindst din sommerhus-renovering. Du er for sej, Maria. En kvinde, der renoverer sommerhus med lakerede negle, er en af de sjældne superkvinder.

    Hvis du når dit advance-level, har vi i øvrigt lige et par spørgsmål til nogle lamper…. 🙂

  4. Tak 🙂 Det er ikke hver dag jeg føler mig som superkvinde.
    En kvinde med fire børn er en superwoman i mine øjne! 😉
    Og ja tak til Nikolaj Koppel.

Skriv et svar

