En mus under gulvet er bedre end 10 ton sne på taget

Jeg skal da lige love for at sneen er væltet ned over København de sidste 4 dage. I dag kaldte mine forpligtelser som husejer derfor på mig. Ikke at jeg skal at skovle sne på gangstien uden for mit kolonihavehus – men jeg har skovlet sne på taget! Særligt mit drivhus skulle fejes for 20 cm sne, så ruderne ikke knækker pga. tyngden. Også mit næsten flade tag på huset fik en tur – der, hvor jeg kunne nå. Har nok set temmelig fjollet ud som jeg stod øverst på min stige og forsøgte at “feje” taget med min kost. Særligt da det lykkedes mig at feje en hel del sne ned i mine store jakkelommer.

Inde i huset stod jeg og stenede lidt og beundrede de flotte rim-mønstre på mine ruder…Det siger nok en del om isolerings-evnen i mine vinduer, at der er rim på ruderne indendøre. Pludselig gav mit hjerte et hop: For syv sytten!

Min musefælde havde flyttet sig 3 meter henover gulvet – og lå nu med bunden i vejret over et hul, der hvor to værelser støder sammen…Med bæven vendte jeg fælden om med forventning om at se en kvæstet mus, der havde slæbt sig hen over gulvet med fælden på ryggen, men der var hverken mus eller hale i fælden, som dog var klappet. Der er nok en snedig mus, der har forsøgt at slæbe det lækre stykke chorizo fra fælden med ned under gulvet. Men det sad for godt fast. Er lidt lettet over at jeg ikke havde medvirket til musedrab. Men lod alligevel fælderne stå.

Dette indlæg blev udgivet i Vinter og tagget . Bogmærk permalinket.