Morder! Koldblodig, dobbeltmoralsk dobbeltmorder!

Den skyldbetyngdede dobbeltmorder

Betragt kvinden på dette billede. Hvad synes du hendes ansigt udtrykker? Gru? Frygt? Anger?

Du ser en morder. Ikke kun af edderkopper og myg, men nu også af små nuttede pelsdyr.

Denne weekend blev jeg til en julefrokost med gamle venner spurgt, om jeg stadig var buddhist? “Jo da, det vil jeg nok altid være i hjertet”, svarede jeg koket – “selvom jeg ikke mediterer dagligt mere”. Men så har jeg virkelig raget noget dårlig karma til mig i denne uge! For da jeg tog ud for at rydde weekendens sne af mit drivhus, fandt jeg inde i huset to musefælder, der var smækket – og i den ene lå den sødeste lille bløde mus med tyk mave og nuttet ansigt. Stendød.

Hold da op – jeg anede ikke at mus var så nuttede?! Efter at have smidt mus + fælde i skraldesækken, måtte jeg ud og sunde mig lidt i sneen. Gik en tur rundt om huset og kiggede ind af køkkenvinduet…og dér…endnu et lig! En endnu sødere mus – stendød. Den har nok spist noget af det musegift, som den tidligere ejer havde ladet stå i kolonihavehuset. Nøj hvor fik jeg det skidt…To små mus har søgt ly for sne og frost, og så har de lidt en grum død i mit hus.

Men…jeg har jo ikke lyst til at de laver en muse-rede i væggen, og der skal være muselort og museunger over det hele. Så…jeg lod giften stå. Koldblodig, dobbeltmoralsk dobbeltmorder som jeg er.

Mit udekøkken. Skal nok lige fixes lidt op til sommer…

Dette indlæg blev udgivet i Vinter og tagget . Bogmærk permalinket.

3 svar til Morder! Koldblodig, dobbeltmoralsk dobbeltmorder!

  1. Grethe siger:

    Jeg er helt og aldeles uenig i din betragtning. Dine mus har været trætte af tilværelsen i frost og kulde uden fødemuligheder. De har har søgt ly i din bolig, men har ikke fundet hverken krummer, seng eller sofa at sove vintersøvn i i dit tomme hus . De er blevet deprimerede og er blevet enige om at gøre en ende på det hele: har slet og ret begået kollektiv selvmord ved at gå i fælderne. Sådan!
    Det kan du jo ikke tage ansvar for. De har jo selv valgt at gå i fælderne. (:-)

  2. Grethe siger:

    Ja, musene er søde!

  3. Tak, søde mor. Jeg var ikke klar over at mit hus var så deprimerende, men sandt at sige har jeg heller ikke selv haft lyst til at opholde mig derude efter sneen har lagt sig 🙂

Skriv et svar

