Det spirer!

Lige for tiden bliver der ikke lavet noget i Kolonien, men jeg tager derud og kigger til huset hver anden weekend. Sneen er nu smeltet, men det er stadig frostvejr, så det blev et hurtigt kig i dag. Og gæt, hvad der allerede er dukket frem af den frosne jord!

Mit vinterfrosne hjertes kvarts smelter!

Jeg blev så glad! Glæder mig til at se, hvad mon det er, der er på vej op af jorden? Og glæder mig meget til at komme i gang med at arbejde på huset igen. Men weekenderne føles så korte. Og selvom jeg kunne bruge et par ugers ferie på at lave gulv og køkken, har jeg netop booket billet til Madrid – og valgt at bruge tre ugers ferie i foråret på pilgrimsvandring fra Sevilla til Salamanca. Men så er der jo forår og sommer og lyse nætter at arbejde i forude.

Hvad er det for en busk?

Jeg troede at jeg havde en hyld i mit hæk-hegn ud mod vejen, men undrede mig gevaldigt over at se de nye skud på stammen: Knaldrøde! Det ligner fastelavnsris! Meget festligt.

4 pærer på en gren

Hjemme på østerbro har jeg fundet en kæmpe gren, der var knækket af et stort træ, og båret den hjem til at tørre i mit soveværelse. Den skal bruges til projekt ‘lys over spisebordet’ i kolonien. Sådan en fin og enkel idé.

Dette indlæg blev udgivet i Vinter og tagget , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Det spirer!

  1. Rimfaxe siger:

    Det er bambus, det der. Det er helt sikkert!

  2. Rasmus siger:

    Ja, det ligner godt nok bambus. Det kommer typisk i januar, når der er dage uden frost.

  3. Note til mig selv: Det er en rød kornel. Tak mor.

Skriv et svar

