Så gør jeg det da bare selv!

Der er altid nogle ting, der skal gøres, som man kan finde på 117 undskyldninger for at udsætte. Fx vaske vinduer (“det er for koldt udenfor”) eller gå til tandlæge (“jeg har simpelthen haft for travlt”). Og sådan er det bestemt også med et kolonihavehus.

Da jeg overtog huset, hjalp mine brødre mig med at rive det gamle køkken ned + en væg mellem soveværelse og stue. Det gav vidunderligt mere lys og rummelighed, men også nogle problematiske overgange mellem loftet i den ældste del af huset (stuen) og loftet i den nyere del.

Problematisk overgang i loftet, når man river skillevægskøkkenet ned

Jeg har simpelthen udskudt at se på problemet, og det har ikke skortet på undskyldninger. “Det er for koldt” (okay, det har faktisk været for koldt til at lave noget som helst – uden at ens hjerne fryser til is). Jeg mente også, at jeg var nødt til at have hjælp til at holde lange planker i den ene ende mens jeg skruede fast i den anden. Og så har der hele tiden liige været noget andet, der skulle laves først.

Men i går gik det over stok og sten! Jeg kastede mig hovedkuls ud i projektet med mine trofaste powertools (min 100-kroners boremaskine fra Fakta og min nyindkøbte rundsav fra Jem og Fix) og i løbet af få timer havde jeg fået lavet de lækreste overgange mellem de to lofter. Og vi taler vel at mærke om  skæve vinkler og gamle hovsa-løsninger, som man må skræddersy den nye løsning til. Mht. at holde de 3 m. lange planker i den ene ende, mens man skruer fast i den anden, så kan en midlertidig ‘støtteplanke’ altså fint klare jobbet. Jeg er pavestolt!

Set fra stuen ud mod køkkenet

Og ja, det ligner stadig en sauna. Men når det hele bliver malet hvidt, vil man ikke kunne se forskel på nyt og gammelt træ.

Set fra køkkenet ud mod stuen

Også overgangen til sovenichen blev rigtig fin.

Og så var det tid til at nyde en hjemmebagt fastelavnsbolle. Der var omkring 4 plusgrader udenfor, men der blæste en stiv kuling. Men gæt engang, hvor varmt der var i mit drivhus!

Af med vinterjakken. Mit drivhus er mit favoritsted at opholde sig.

Lørdag d. 5. marts – og vi er ikke i sydeuropa

Dette indlæg blev udgivet i Istandsættelse af huset, The renovation begins... og tagget , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Så gør jeg det da bare selv!

  1. Rasmus siger:

    Fantastisk flot stykke arbejde!

  2. Line siger:

    Respekt. Jeg uddeler hermed året DoArt til dig for den kreative, praktiske og smukke løsning. (For de ikke så indviede er DoArt-prisen for handy-men/-women, hvad en Oscar er for filmfolket :-))

  3. Så må jeg spørge som James Franco: Følger der penge med den pris? Hehe.

  4. Grethe siger:

    Godt gået,Maria! HÅNDVÆRKERGØRDETSELVWOMAN.Snart bliver der bud efter dig!

Skriv et svar

