Man er ikke en ægte handywoman før…

…man har spidset blyant med en hobbykniv! Men følelsen af, at have lagt sig eget massive trægulv er nu også ret fantastisk! Min helt Erik – som jeg med rette kan kalde bonusfar – fløj ind fra Aalborg lørdag morgen, og kl. 8 var vi i fuld gang. Klokken halv seks samme aften var gulvet (næsten) færdigt! Og i dag – søndag, fik vi lagt de sidste par brædder i de skæve hjørner.

Det allersidste bræt lempes på plads, og blev fejret med påskebryg og fastelavnsbolle på terassen

Og nøj, hvor er det blevet flot.

Erik var også pænt tilfreds. Her i saunaen, som skal omdannes til soveniche.

De endelige før&efter-billeder må vente, for efter Erik fløj hjem til frokost, kom brormand på besøg, og jeg segnede om i et par sofapuder. Kunne ikke mobilisere kræfterne til at rydde op og tage et par sidste billeder, inden jeg vaklede ned til metroen med ømme knæ.

En stolt håndværkertradition: Efterlad ølkapsler – eller en avis – under gulvet.

Når en ny ejer gang om 30-50 år finder på at brække gulvet op i mit kolonihavehus (måske fordi han vil gemme brædderne og rive resten af hytten ned) så vil han finde 1. sektion af søndags-Politiken fra 3. april 2011 under brædderne. Jeg syntes nemlig det var ret sjovt at finde en avis fra 1931 under det gamle gulv, så mon ikke en antroprolog vil kunne causere lidt over at Politiken fra 2011 under gulvet i et kolonihavehus på Amager, signalerede akademikernes indtog i kolonihavekulturen?

Size matters!

Jeg har taget masser af mentale gør-det-selv-noter som Eriks assistent. Blandt andet har jeg gjort mig den erfaring, at min egen lille tøsehammer ikke er for tøser! Når man ikke er bomstærk, er det virkelig godt at have en tung, tung hammer til at slå søm i gulvet med. Erik havde heldigvis et par ekstra med.

I haven spirer og gror det allevegne, og jeg kommer til at gå glip af en hel del, når jeg drager til Spanien i 3 uger. Men min nabo har lovet at bestøve mit ferskentræ, da der endnu ikke er nogen bier, der kan klare arbejdet, og da slet ikke når mit drivhus er lukket. Det klarer man derfor selv med en lille pensel, når træets blomster springer ud.

Og så er der sandelig flyttet nogen ind i min kolonihave før mig!

Der er spurve i kassen! Jeg er ikke den eneste, der bygger rede på adressen

Bedst som vi sad i solen og nød en lækker madpakke, så vi to skovspurve tage redekassen i brug! Det er de mindste ting, der rører mig: Små grønne spirer og fugle der vælger at bygge rede i min første have. Det er guf for sentimentale romantikere.

Dette indlæg blev udgivet i Forår, Gulv og tagget , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Man er ikke en ægte handywoman før…

  1. Grethe siger:

    Bravo! MY! Godt hamret!! Glæder mig til at se dit nye gulv i sin helhed.
    Godt at vide, at vi efterhånden har en fuldbefaren handy-woman i baghånden, hvis vi bliver tudsegamle og ikke selv kan længere.
    Herligt med fugle i haven…..
    …..snart begynder du også at fodre og navngive dem 🙂

  2. Har du navngivet dine fugle??

  3. fridge siger:

    Foг most up-to-date information you haѵe to go to see world-wide-web and on the web I found
    this web ѕіte as a best web page for latest updаtes.

Skriv et svar

