Det forsømte forår

Der er sprunget en grøn bombe i min kolonihave, mens jeg har nydt foråret i Spanien!

Blomster er væltet frem, og nogle af dem allerede afblomstret igen. Buskene ud mod stien, der lignede et sørgeligt og spredt morads af tilfældige sammenvoksede arter, er nu grønne og frodige og giver haven privatliv. Og bedene er desuden eksploderet med…skvalderkål! Haha. Jeg har virkelig købt en skvalderkålsfælde.

Det var lidt overvældende at komme tilbage til en have, der skreg på kærlig opmærksomhed. Heldigvis har jeg en god nabo i Kolonien, der har slået min plæne og vandet de tørstende planter i drivhuset. Det er da virkelig godt naboskab!

Alting ville være lidt nemmere, hvis jeg kunne flytte ind derude for sommeren, men der er liiiige et par småting, der skal i orden først: Hele hytten skal males indvendigt, gulvet skal behandles og der skal installeres et køkken! Gæster, der har lyst til at nyde solen mens de går og luger lidt, eller gæster, der synes det kunne være en sjov udfordring at lakere alle knaster i et fyrretræs-beklædt hus, er meget velkomne!

Overvejer pt. at anlægge en spansk have i mudéjar-stil á

Hemmelig gårdhave, Alcázar i Sevilla

la haverne i Alcázar i Sevilla: Flere sten = mindre plads til ukrudt!

Mine billeder yder ikke retfærdighed til de fantastiske haver i tilknytning til slottet. Man kan få timer til at gå her…

Spanien er også god til fortryllende pergolaer. Hvor mange år mon det tager at få sig en overdækket terasse? Overvejer kraftigt.

Dette indlæg blev udgivet i Forår og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

