Modne ferskner!

Ja, det er frugterne på mit ferskentræ, jeg taler om! Hele 4 stk. er der – og de to skal plukkes i denne uge. Glæder mig til at dele dem med en heldig kolonihavegæst. Det virker som et lille mirakel, at man kan fremelske sydfrugter i dette klima.

Næste år skal jeg vist have gravet dræn…

Skybrud – igen!

For her til morgen, da jeg vågnede op til dåd efter en dejlig weekend derude, var der pludselig en dam i haven, som jeg ikke kan huske at have anlagt.

I det hele taget har haven ikke fået den store opmærksomhed pga. af alle byggeprojekterne i år, og naboerne er begyndt at se lidt skævt til mine skvalderkål, som alle frygter som pesten. Men altså…jeg dyrker det naturlige look. Alt skal ikke være så velfriseret. Og skønt ser det da ud!

Dette indlæg blev udgivet i Sommer og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Modne ferskner!

  1. Grethe siger:

    Jeg ved, hvor der findes en have så skøn
    med ferskner så friske og løvet så GRØN(T).
    Gladiolus, georginer
    i pangfarver stå.
    Som lette himmelskyer svæver
    lobeliablomster BLÅ.
    Skønne skvalderkål til salatskålen.
    Der kan også godt blive til naboen.

  2. Pingback: Sophies choice! | Marias kolonihave

Skriv et svar

