nul-nul-nul-3-4-nul og så….plus 50!!

Når man skal forklare sine storby-venner, hvordan man på få år har ændret sig fra at være en person, der tror at topdressing er noget man putter på salat, til at være sådan en type, der går og forspirer frø i vindueskarmen og får et drømmende udtryk i øjnene ved tanken om Amager planteland, så kan det illustreres ved dagens historie:

Jeg købte min kolonihave inklusive et lille dværg-ferskentræ, der havde stået 3 år i drivhuset uden at give frugt. Den tidligere ejer havde overvejet at grave det op og smide det ud, men havde så opdaget, at man er nødt til at hjælpe træet med at befrugte sig selv, da der ikke er nogen bier på det tidlige tidspunkt, det blomstrer (og da slet ikke inde i drivhuset). Så måneden inden jeg overtog herligheden, høstede den tidligere ejer 3 gode ferskner. Stor var min glæde da det året efter lykkedes mig at fremdrive 4 lækre ferskner – og endnu større min skuffelse, da der sidste sommer ikke kom en eneste fersken! Trods ihærdig legen bien-og-blomsten med en lille malerpensel.

Men så…

Det ligner en oliven...

Det ligner en oliven…

De mange skønne lyserøde blomster har alle forvandlet sig til små grønne miniature-ferskner! Jeg har talt over 50!!

Ferskenbørn i klaser.

Ferskenbørn i klaser.

Ja ja, man kender jo historien om konen med æggene, og ikke sælge skindet før…Men jeg er herrestolt over at jeg – som en bedre fertilitetslæge – har fremelsket over 50 ferskenbørn.

Dette indlæg blev udgivet i Forår og tagget . Bogmærk permalinket.

Et svar til nul-nul-nul-3-4-nul og så….plus 50!!

  1. Grethe siger:

    Hvor herligt at være ejer af en ferskenlund!
    Ferskenhøsten må fejres! Til september vel?
    Nu må der være nok til alle, der gerne vil smage…uhmn

Skriv et svar

