Nærighed lærer nøgen kvinde at bygge selv

Nå, men sidste sommer fik jeg den smukkeste klatrerose af mine svigerforældre. Og den groede og groede og satte masser af skønne, lyserøde roser hele sommeren (“New Dawn” for dem, der går op i mærker).

Men altså, sådan en fætter skal jo vokse op ad noget. Så jeg satte mig for at researche på fritstående rosenstativer, men synes simpelthen ikke at det kunne være rigtigt, at jeg skulle 1) leje en bil for at 2) køre til Bilka i Hundige for at 3) bruge 1600 kr. på et jernstativ som jeg 4) egentlig ikke synes passer til min stil.

Så jeg gik ned i den nærmeste trælast og købte nogle trælister, malede dem med noget maling, der blev til overs fra da vi malede hytten sidste år, og vupti!:

20130511_0053Der kommer et opdateringsbillede, når rosen blomstrer. Den er allerede blevet dobbelt så stor siden jeg tog dette billede for nogle uger siden. Hvis du er nu er den pernitne type, vil du måske tænke: “jamen rådner sådan noget træ ikke rimelig hurtigt, når man planter det direkte i jorden?”. Jo, men ikke når man finder på at støbe 4 fødder i beton (*triumferende smiley)

Jeg brugte nogle pla20130510_0062stickrus fra Fakta og en pose mørtelpulver, man bare skal hælde vand i. Støbte helt op til kanten efter billedet her blev taget:

Så smart er jeg! Og nej, det vælter ikke, for rosen holder stativet godt fast.

Indrømmer at jeg fandt lidt inspiration her

 

Dette indlæg blev udgivet i Forår, Havedesign og tagget , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Nærighed lærer nøgen kvinde at bygge selv

  1. Mette siger:

    WOW – den er bare super fin! Skidt med at du har fået inspiration – alene det, at du gør det, er jo fantastisk – og det med cementfødderne er jo din helt egen (smarte) idé 🙂

Skriv et svar

