Hovedet på bloggen!

Ups. Så røg der lige 4 uger, inden jeg fik taget mig sammen til at blogge igen. Har måske en lille blog-krise. For jeg tænker på, hvem jeg egentlig blogger for – udover mig selv? Det er jo rart med en havedagbog, så jeg kan huske hvornår det lige er, at ferskentræet skal bestøves. Men udover mor – hvem er det så, der læser bloggen? Og hvorfor?

Forfald er en smuk ting: Løvefod og afblomstrede storkenæb, akelejer, der er gået i frø plus lidt blåkant.

Forfald er en smuk ting: Løvefod og afblomstrede storkenæb, akelejer, der er gået i frø plus lidt blåkant.

Min bror har skrevet en vældig klog bog om at bruge sociale medier, men da jeg ikke skal markedsføre mig selv eller et produkt, så overvejer jeg, om meningen er, at jeg skal komme med nogle flere gode haveråd, så man kan blive klog af at læse med? Men ærligt talt…jeg er for grøn til at kunne lære have-entusiaster noget som helst.

Så lige nu tror jeg bare jeg vil sprede mit budskab: FÅ.  EN.  HAVE! Og vise, hvor fuldstændig pragtfuldt det er, at komme ud af byen og på græs.

Vi er endelig flyttet i kolonien (kloakprojekt er overstået og der er vand i hanerne!) – lige i rette tid til smovse:

Det bugner med hindbær. Måske er der endda nok til gæster...Men kun måske.

Det bugner med hindbær. Måske er der endda nok til gæster…Men kun måske.

Og så er mit hjemmebyggede rosentårn kommet til sin ret:

New Dawn blomstrer gavmildt...

New Dawn blomstrer gavmildt…

...og ligner noget, der er lavet af marcipan

…og ligner noget, der er lavet af marcipan

Jeg kan slet ikke beskrive hvor lækkert det er at komme herud til fuglesang og blomsterdufte. Jeg sidder netop nu på terrassen og nyder, at livet skal leves ude – uanset vejret – de næste måneder. Slutter lige med en blomst, der er så smuk, at ens hjerte sukker ved synet. Der er nemlig allerede kommet én pæon i det nye staudebed – og den er så fin, at den er til at dåne over:

Mirakel

Mirakel

Smid en kommentar 🙂 Så bliver jeg glad.

Dette indlæg blev udgivet i Sommer og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

13 svar til Hovedet på bloggen!

  1. marie siger:

    Ja, man kan sommetider godt komme i tvivl om, hvem man blogger for. Jeg er personligt ikke i tvivl om, at det er for én selv. Men efter nogle få indlæg oplever man et behov for feedback i form af kommentarer, hvilket kom helt bag på mig, da jeg startede min blog. Samtidig skal man ikke forvente, at mere end en brøkdel af ens læsere lægger en kommentar – sådan er det bare. I øvrigt et dejligt livsbekræftende indlæg, du har lavet.
    NB Det er lidt demotiverende at skulle udfylde et skema med personlige oplysninger.

  2. Jørgen siger:

    Jeg læser den hver gang. Vil du have en have mere er vores til salg.

  3. sissel nielsen siger:

    Hej Maria, Jeg nyder altid at lse din blog – og overraskes hver gang over dine evner til at formidle. Jeg beundrer din flair for at f ting til at gro og gldes ved at se de sknne billeder. Det er ogs en rar mde at flge lidt med – selv om vi ikke ses. Krlig hilsen, Sissel Date: Thu, 4 Jul 2013 16:30:19 +0000 To: sisselleanielsen@hotmail.com

  4. daniellalind siger:

    Vi er en lille familie bestående af kæresten, mig, min papdatter på 4 og vores kat. Vi bor i lejlighed og har sådan savnet noget græs under fødderne. Derfor har vi nu besluttet at vi gerne vil have en kolonihave og at vi vil begynde at spare op til én. Forhåbentlig kan vi allerede købe en næste år. Jeg nyder at læse med og jeg synes at det er inspirerende at se hvordan din kolonihave former sig og hvilke erfaringer du gør dig. Du er til stor inspiration!

    • Det er jeg virkelig glad for at høre 😀 Og jeg kan varmt anbefale kolonihave i kombination med lejlighed i byen. Vi elsker virkelig at bo herude om sommeren. Nogle af de vigtigste ting for os er, at det er let at komme herud (så man nemt får besøg af venner uden bil og nemt kan komme på arbejde), og at der er gode naboer.

  5. Nette siger:

    Ja, jeg sidder også og læser din blog. Faldt over den, fordi du har skrevet om dit ferskentræ. Det er nemlig næste projekt til min lille kolonihave, som jeg overtog sidste år. Have handler i øvrigt ikke om, at man kun kan øse af viden, når man ved en hel masse. Der kan øses af egne erfaringer, ideer (har i øvrigt lige luret jeres bue med fliser med græs imellem af – uh, det skal benyttes i min have) og – ikke mindst – entusiasmen ved have, blomster, frihed.

    I øvrigt godt gået med fjernelsen af skvalderkål :-)))

    • Dejlig at vide, at andre kan bruge vores erfaringer og ideer 🙂 Rosen er givet videre til min ihærdige kæreste, der foreløbig ser ud til at have vundet krigen mod skvalderkål!

  6. vivi skov siger:

    Hej Maria, det er en super fin Blog du har. Sjovt at læse om dit koloni-liv. Jeg er vild med jeres skvalderkål-system og dit stativ til roser. Jeg tror jeg vil følge din blog i fremtiden, jeg har nemlig også kastet mig over kolonihaven….stort arbejde, men super fedt. God humor du har….du skriver godt!

  7. Kirstine siger:

    Hejsa, jeg læser også din blog med stor fornøjelse. Og en del genkendelse som ny-med-kolonihave. Så bliv endelig ved 🙂

  8. Lisbet siger:

    Ved godt det er et gammelt indlæg dette, men vil også blot pippe, at vi er en lille familie, som læser dine blogindlæg igennem efter selv at være blevet kolonihaveejere. Stor inspiration, du skriver herligt (også om moderliv) så tak for det!
    – Lisbet

Skriv et svar

