Sophies choice!

2014-03-29 001Hvis du også har tudet over Sophies forfærdelige valg mellem sine børn, så virker mine kvaler ved at udtynde blandt fersknerne på mit ferskentræ nok en kende banale. Men jeg har immervæk selv bestøvet hver og én blomst på træet – og i år har det varme og våde forår fået ferskentræet til at eksplodere med små bitte grønne ferskner. Så det var med tungt hjerte, at jeg måtte i gang med at tynde ud – så det lille træ ikke skulle modne mere frugt, end det kan bære. Over 200 små ferskner måtte lide en tidlig død!! Og der er vel over 100 tilbage på træet. Ganske overvældende for et lille drivhustræ, der for bare få år siden kun bar 4 ferskner, som jeg ærbødigt skar ud og delte med nære venner. 2014-05-25 003

Dette indlæg blev udgivet i Forår og tagget . Bogmærk permalinket.

2 svar til Sophies choice!

  1. Kirstine siger:

    Imponerende! Må man spørge, hvor stort træet er?

  2. Det står i et lillebitte drivhus og er ca. 6 år gammelt, 1,7 m “højt” – og får klippet en del grene af hvert år, så man kan komme ind i drivhuset. Men jeg er begyndte at vælge nogle grene til at espaliere (hedder det ikke sådan?) så det er jo egentlig svært at beskrive størrelsen på træet.

Skriv et svar

