Troløs

Blog…jeg har været dig utro. Jeg svor, at du ikke ville blive forvandlet til en mor-blog, bare fordi der er kommet en baby ind i min verden.

Og det er jo ikke fordi der ikke sker noget i haven? Der har været en gigantisk hindbærhøst, som jeg har lavet lææææækker is af på min barndoms facon:

2014-07-01 004

2014-07-01 005

Flødeskum plus hindbær plus æggesnaps i hvide plastbægre. Fryses = Mums!

 

 

Handymanden har knoklet løs med det store projekt, og kørt trillebør efter trillebør med tung lerjord på genbrugspladsen, og nu er vi få dage fra at få en ny, lækker træterrasse foran huset!

2014-07-27 0122014-07-29 009

 

 

 

 

 

Der er blevet etableret en indgangsportal a la pergola, som vi har plantet vin op ad. Planen er, at vinrankerne skal vokse op af stolperne og danne tag over terrassen, når vi får spændt noget wire ud mellem pergola og nyt anneks. Og så har vi plantet en klatrerose (Willestrup) – selvom jeg nok ikke kan bryste mig af, at være typen, der har tag på roser. Min New Dawn fik i år både meldug, rust og stråleplet, og jeg måtte bruge timer på at få pillet alle bladene af den, så den ikke smitter.

Nå ja, og så har haveforeningen fået rotter!! Alle taler om det. Alle har set rotter på deres grund. Vi har også set nogle store bæster, og sat fælder op, samt fået kommunen til at komme og sætte en gift-foderstation op (åhhhh, dårlig karma til buddhisten!). Men det er sådan, at jeg ikke tør lade bebse ligge alene på tæppet ude på græsplænen, mens jeg henter kaffe inde i huset. Hvad nu hvis der kommer en rotte imens? Hun er jo så lækker, og smager helt sikkert af marcipan!

Og det leder mig tilbage til min troløshed. Jo jo, jeg kan nok blive tilgivet for at bruge tid på bebs i stedet for blog. Men jeg er begyndt at krea-instagramme de mange strikke- og hækleprojekter, jeg har gang i (brugernavn Mandreasen). Og Instagram er bare så meget nemmere lige nu (særligt da jeg bakser med billederne her på bloggen, der ikke vil sidde pænt i forhold til teksten. Wtf?)

Så det er småt med kreativiteten i haven for tiden. Det er også aaaaalt for varmt! Men lidt krea har jeg da været i huset, hvor jeg endelig fik lavet en løsning på det evindelig rod af sko:

To lister og noget elastiksnor. Så enkelt kan man lave en skoholder

To lister og noget elastiksnor. Så enkelt kan man lave en skoholder

Billede | Dette indlæg blev udgivet i Sommer og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Troløs

  1. kirstine siger:

    Smart skoholder! Er den patenteret, eller må man implementere hjemme i lejligheden?

  2. Helle siger:

    Hej Maria. Spændende blog. Jeg går også lige over og finder dig på Instagram. Sjov sammenhæng der er mellem have- og garntrang. Jeg er selv addict:-)
    Kh. Helle

Skriv et svar

