Operahuset

2015-05-02 002

Vi bygger igen! Og naboerne har allerede navngivet vores kommende anneks: “Operahuset”! Det skyldes givetvis det store tagudhæng, hvorunder jeg planlægger at stille en gyngestol og nyde skyggen på varme sommerdage, når herligheden er bygget færdig.

Min kæreste brugte sin barsel på at køre Maya ind i vuggestue, og designe og tegne et anneks, som vi har valgt at bygge i stedet for et stort skur. For jeg var jo så smart at rive alle indvendige vægge ned i kolonihavehuset, da jeg købte det, for at skabe ét stort rum med sovealkove. Og ja, det er superlækkert. Men ikke superpraktisk, når man lægger sin unge til at sove kl. 20, og derefter lister rundt og ikke tør åbne en pose kammerjunkere i frygt for at vække den lille løve. Ja, hun sover let.

Og hvilket anneks!! Det bliver så fint. Store dobbeltdøre med sprosser åbner ud mod vores nye terrasse foran huset, hvor vi allerede er begyndt at spise vores aftensmad. Det er i høj grad Mandens projekt, og for 3. år i træk kan vi se frem mod en sommer, hvor han bygger og jeg passer barn, og de traditionelle kønsroller trives i bedste velgående.

Og jeg SAVNER at være den, der svinger hammeren. Og være fri til at gøre det. Men vi har hver sin byggestil. Og min er nok lidt mere lad-os-få-det-færdigt-sjusket, og hans er det-skal-være-perfekt-og-tager-tid, så jeg får nok slet ikke lov…

Det er et KÆMPE projekt at bygge, når der også skal isoleres og indlægges el. Jeg ville næsten ønske at man var arbejdsløs i et par måneder og kunne få det færdigt! Men jeg fik nyt job – et rigtigt dejligt job – med start samme dag som barslen sluttede, så nu slaver vi derudaf med mangel på tid som de fleste småbørnsfamilier.  For slet ikke at nævne de 23 km som vi hver især cykler hver dag for at aflevere og hente lillebøllen i vuggestue.

Overvejer nu at stemme på Alternativet, som jeg er sikker på, vil støtte et forslag om 12 ugers sommerferie!

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Operahuset

  1. frukat siger:

    Hurra… Du er tilbage! Glæder mig til at læse om sommerens projekter. er selv kolonihavehusejer – følg evt med på insta akt1976. God arbejdslyst og børnepasningslyst ( sæt hende under en bær busk, så går der mindst en time inden hun skal underholdes igen 🙂

    • Martin siger:

      Genialt – det vil far i hvert tilfælde gøre. Vi er dog ramt af en bærtørke i år. Vores trofaste hindbærbuske er på mystisk vis slet ikke kommet op i år.

Skriv et svar

