Survival of the fittest

Skaaat – har du set en kæmpestor, sort spand med rabarber?

Næh – det havde han ikke. Det er 3. sommer mine rabarberknolde må tage bolig i en spand. De blev gravet op, da her skulle kloakeres – og så er de flyttet lidt rundt her og der, hvor der nu var plads til spanden.

Og i år var de væk! Meget mystisk. Indtil jeg løftede to baller rockwool væk fra det, der egentlig skulle være vores højbede, men pt. er dækket af byggematerialer.

Og hejsa! Der var rabarberne! Sejlivede, må man sige, for de er vokset ud under en kæmpe balle rockwool, fordi den tillod bare en lille sprække med lys.

2015-06-05 007

Værre står det til med de elskede hindbærbuske. De 3 buske, der giver de lækreste, største bær, var simpelthen nærmest visnet væk i år? Efterårshindbærbuskene strutter og gror, de andre 3 sommerhindbær ser lidt sølle ud, og de 3 favoritter er helt døde!

Jeg forstår det ikke. De står i lækker, leret jord, dækket af flis. Det er jo ikke just det varmeste, tørreste forår, vi har haft? Og jeg havde ellers glædet mig til at mit afkom og jeg denne sommer skulle gå og smovse i hindbær.

Håber, at de kommer stærkt igen næste år. Ligesom rabarber. Og bland-selv-slik.

Dette indlæg blev udgivet i Sommer og tagget , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Survival of the fittest

  1. Rap siger:

    Jeg vil godt se bland-selv-slik-busken.

  2. Godt klaret rabarber! Vores kloakering resulterede også i en mindre planteskole der stod i potter de mærkeligste steder.

Skriv et svar

