Flagkundskab

Når flag er noget, man sætter i fødselsdagsboller, skal man lige vænne sig til, at der til en kolonihave hører en flagstang!

2015-07-18 004

Snarligt projekt: Maling af flagstang!

Da jeg overtog min kolonihave, fulgte der er en flot og stor, gammel flagstang med, og dertil hørende vimpel og flag. Og snart efter fik jeg også en liste over fødselsdage på havegangen – underforstået: Man hejser flag hver gang nogen har fødselsdag i sommersæsonen, og hejser flag d. 4. juli for alle “vinterbørn”. Så hejser man i øvrigt flag hver søndag, på officielle flagdage (som jeg ikke har en liste over), når man får gæster, og når man spiser sammen med naboerne, hvis der er jordbær til dessert…Ja, faktisk kan man flage for alt muligt. Og så tit man har lyst. Men aldrig – ALDRIG – må man glemme at tage flaget ned før mørket falder på!

ALDRIG!

(med mindre man har gode naboer, der kommer og gør det, hvis man har glemt det).

Da jeg har en flagkyndig (spejder)mand, har jeg lært mig at binde et flagknob. Det er meget enkelt og ser ikke ud til, at det kan holde noget som helst (jeg er mere til 2 kællingeknuder) men det virker:

Op af søen...

Op af søen…

Rundt om træet og under broen...

Rundt om træet og under broen…

2015-07-18 003

…og så lige rundt om træet og under broen igen, for at være sikker.

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

