Bloggen lever!

Min datter er nu 3. Og “threenager” for fuld udblæsning. Men der er alligevel mere luft og rum til liiige at mærke, hvad det nu egentlig var, man gik og  puslede med i sit præ-barn-liv. Og jeg er stadig lykkelig for min kolonihave, og vil puste lidt liv i bloggen igen.

I mit vindue står fingerbøl og lupiner til forspiring . Med hjælp fra datteren, der syntes det var vældig sjovt at fylde huller med jord og vand og småbitte frø.

Før: Flisehegn ud mod havegangen

Det store projekt i 2016 var et stakit ud mod havegangen. Manden (aka skvalderkålens fjende no. 1) – siede det store bed for skvalderkål, og fjernede de grimme fliser. Selvfølgelig besluttede han sig for at lave stakittet “fra bunden” og fik god hjælp fra naboen til at maskinsave i smig og what not.

Jeg malede og malede – og nu står det hvide stakit og blænder og funkler og minder om startscenen fra en David Lynch-film. Jeg bryder mig ikke så meget om det småborgerlige signal, men elsker hvor flot det er blevet! Jeg skyndte mig at sætte nogle tulipanløg og hosta, som jeg glæder mig til at se resultatet af.

Vi skal helt sikkert have købt noget rigtigt værktøj til Svesken i år. 2017-projektet bliver at bygge legehus og indrette annekset. Dog er mine ideer og Mandens ikke helt forenelige, da han vist nok har et billede af noget med 2 etager og indvendig rutsjebane, og jeg forestiller mig noget…mindre!

Men jeg glæder mig vildt til at få græs under fødderne og grus på køkkengulvet igen! Pendlerturen bliver kortere i år, da Svesken er startet i skovbørnehave med busafgang nær Søerne. Det bliver til gengæld en udfordring at nå det til kl. 8.20 hver morgen!

Dette indlæg blev udgivet i Byggeprojekt, Havedesign og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Bloggen lever!

  1. sandie siger:

    Sikke flot det blev! Vores ældste er lige blevet 4 og den yngste blver snart 2, så du har helt ret i, at vi nu kan mærke haven igen uden konstant at have en baby på armen 🙂 Lyder spændende med jeres projekter i år. Følg manden og gå amok til børnene – jeg ville ønske vores legehus var større 🙂

Skriv et svar

